Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Zone cu viteze reduse în cartierele de locuințe

Share
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Inițiem astăzi o serie de articole din categoria cele mai bune practici în domeniul siguranței rutiere. Sursa acestora o reprezintă analiza dezvoltată în cadrul proiectului SUPREME, inițiat de DG TREN a Comisiei Europene în 2005 și încheiat în 2007. Proiectul a implicat un număr total de 31 organizații naționale și internaționale de siguranță rutieră. Vom discuta acum despre zonele cu viteze reduse din cartierele de locuințe ca un exemplu de bună practică în acest domeniu.

Despre ce este vorba?

Viteza redusă este esențială atunci când autovehiculele folosesc același spațiu ca și pietonii și bicicliștii. În multe țări au fost introduse zone cu viteze reduse în cartierele de locuințe, în apropierea școlilor și în zonele centrelor comerciale. În Europa, cele mai întâlnite sunt zonele cu limitare de viteză la 30 km/h. În zonele rezidențiale, viteza maximă este și mai scăzută: 10-15 km/h. În ambele cazuri, nu este suficientă doar instalarea unui indicator de limitare a vitezei. Viteza scăzută trebuie menținută prin măsuri fizice, cum ar fi îngustarea drumului, praguri pentru reducerea vitezei și curbe. Zonele cu viteze reduse pot face parte din măsurile mai generale de atenuare a traficului. Atenuarea traficului nu vizează numai impunerea de viteze reduse, ci și reducerea traficului auto în anumite zone sau în orașe prin descurajarea traficului de tranzit și prin promovarea mersului pe jos și cu bicicleta, precum și a transportului public.

Care sunt factorii implicați?

În mod tradițional, inițiativa de a introduce zone rezidențiale sau zone în care viteza este limitată este luată de către autoritățile rutiere în colaborare cu autoritățile locale. Implicarea rezidenților în procesul de planificare sporește sprijinul public. Inițiativele de a crea zone cu viteze reduse vin, de asemenea, din ce în ce mai des, din partea rezidenților înșiși.

Cât este de eficientă și care sunt costurile pe care le implică această practică?

Potrivit unui sondaj realizat în Marea Britanie, zonele cu limitare de viteză la 30 km/h au redus numărul accidentelor cu 27%, al coliziunilor cauzatoare de răni cu 61% și al accidentelor grave cu 70%. Alte beneficii sunt creșterea numărului de pietoni și de bicicliști și facilitarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă. Costurile pentru punerea în aplicare și pentru întreținere depind depind de dimensiunile zonei și de facilitățile existente.

Sursa: http://ec.europa.eu/

Foto: www.office.microsoft.com

 

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter