Deși majoritatea șoferilor cunosc limitările de viteză, există nesiguranță în privința limitei de viteză pe anumite porțiuni de drum (Silcock et al. 2000). Astfel, există modalități suplimentare de reducere a nesiguranței:
- Semnalizare rutieră
Modul convențional de informare a utilizatorilor unui drum în privința limitei de viteză pe un anumit drum sau o anumită porțiune de drum este semnalizarea rutieră. Convenția de la Viena oferă instrucțiuni privind semnalizarea rutieră în ceea ce privește uniformitatea, consistența, simplitatea și eligibilitatea. În ceea ce privește indicatoarele de reducere a vitezei , este important ca acestea să fie amplasate în mod regulamentar; de exemplu, un indicator este de obicei necesar după o intersecție. Așa cum este cazul și în privința altor indicatoare rutiere, cele care indică reducerea vitezei trebuie amplasate într-un loc vizibil și trebuie întreținute în mod corespunzător.
- Marcaje rutiere
Pentru a susține semnalizarea rutieră de pe marginea drumului, un semn de limitare a vitezei poate fi trasat pe suprafața drumului, atunci când viteza trebuie schimbată. În plus, regimul de viteză pe o anumită porțiune de drum poate fi susținut de linii longitudinale diferite, dar consistente (linie prezentă/absentă, discontinuă/continuă, culori diferite). Totodată trebuie comunicat și înțelesul fiecărei linii în ceea ce privește viteza admisă. Efectul „automat” al marcajelor longitudinale asupra vitezei este destul de scăzut (Van Driel, Davidse & Maarseveen, van (2004).
Sursa: DaCoTA (2012) Speed and Speed Management
Sursa foto: Microsoft Office