Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Siguranţa pietonilor

Printre cei mai vulnerabili utilizatori ai drumului sunt pietonii. În această categorie, un loc aparte îl ocupă bătrânii şi copiii sub 12 ani, aceştia fiind identificaţi între persoanele cel mai expuse.

Conform statisticilor, majoritatea accidentelor au loc în zonele urbane. Nouă din zece evenimente rutiere au loc în oraşe.

Câteva dintre cele mai importante măsuri de reducere a numărului evenimentelor rutiere în care sunt implicaţi pietonii:

  • separarea clară între traficul motorizat şi cel ne-motorizat,
  • limitări de viteză,
  • îmbunătăţirea vizibilităţii acestora,
  • trotuare continue,
  • educarea atât a pietonilor cât şi a şoferilor.

Trecerile de pietoni marcate duc la creşterea numărului de pietoni care traversează pe trecere (comparativ cu cei care trec prin alte locuri) şi reduc timpul mediu de aşteptare pentru pietoni.

Majoritatea evenimentelor rutiere au loc din cauza comportamentului neglijent al pietonilor. Studiile care au investigat comportamentul pietonilor nu au găsit nici o evidență a faptului că pietonii au devenit mai puțin vigilenți sau mai nesăbuiți atunci când au traversat pe trecerile de pietoni marcate. Cu toate acestea, a fost identificată o rată mai mare a evenimentelor rutiere în apropierea trecerilor de pietoni (50 m), comparativ cu cea de pe trecerile de pietoni.

Trecerile de pietoni înălțate sunt de forma unor relantisoare din beton care se prelungesc cu un platou de aceeași înălțime cu trotuarul. Scopul acestora este reducerea vitezei automobilelor. Când acestea au fost instalate în locații unde nu a existat o trecere de pietoni, numărul evenimentelor rutiere a scăzut. Rezultatele se referă atât la trecerile de pietoni de la intersecții, cât și la cele situate de-a lungul arterei.

Scăderi semnificative în numărul evenimentelor rutiere au fost identificate și în cazurile în care trecerile de pietoni înălțate au fost instalate pentru a îmbunătăți trecerile de pietoni marcate. Acest rezultat se bazează pe un singur studiu care a luat în considerare volumul traficului automobilelor, nu și pe cel al pietonilor.

Deși numărul accidentelor rutiere mortale a scăzut la mai puțin de jumătate față de anul 2001, 25 300 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile Uniunii Europene anul trecut şi alte 135 000 de persoane au fost rănite grav. Prin urmare, Comisia ia măsuri cu o puternică valoare adăugată pentru UE, pentru a contribui la asigurarea siguranței rutiere, precum și la o Europă care protejează. Comisia propune ca noile modele de vehicule să fie echipate cu dispozitive avansate de siguranță, cum ar fi frânarea de urgență avansată sau sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare pentru automobile și sistemul de detectare a pietonilor și a cicliștilor, destinat camioanelor . În plus, Comisia ajută statele membre să identifice sistematic sectoarele rutiere periculoase și să canalizeze mai bine investițiile. Aceste două măsuri ar putea salva până la 10 500 de vieți și ar putea evita aproape 60 000 de vătămări grave în perioada 2020-2030, contribuind astfel la obiectivul pe termen lung al UE de a se apropia cât mai mult posibil de obiectivul zero decese și vătămări grave până în 2050 („Viziunea Zero”).

Sursa:

R.Elvik, A Hoye, T.Vaa, M. Sorensen – “The Handbook of Road Safety Measures”, second edition, 2009, Emerald Group Publishing Limited, p. 470-473

www.europa.eu

 

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter