Potrivit statisticilor Poliției Rutiere, un număr de 932 de oameni și-au pierdut viețile și 2004 au fost răniți în 2586 accidente în primele 7 luni ale acestui an în România. Principalele cauze ale producerii accidentelor grave sunt: viteza neadaptată la condiţiile de drum şi traversarea neregulamentară a pietonilor.
Dintr-o analiză amplă a literaturii internaționale în domeniu, care ia în considerare constatările mai multor evaluări ce includ peste 100 de studii individuale, putem constata că există dovezi clare că o creștere a aplicării legii va duce la o reducere atât a coliziunilor cu vătămări corporale fatale, cât și a celor cu efecte grave. Cu toate acestea, există domenii de punere în aplicare care sunt mult mai bine evidențiate în ceea ce privește eficacitatea decât altele. Studiile recente au descoperit că aplicarea limitelor de viteză are cel mai mare impact asupra reducerii coliziunilor mortale și grave cu vătămări corporale. Un impact aproape la fel de mare îl are aplicarea legislației privind conducerea sub influența alcoolului.
Mai puține cercetări au fost întreprinse în legătură cu folosirea centurii de siguranță și a legilor privind utilizarea telefoanelor mobile. Acest lucru se datorează probabil punerii în aplicare mai recente a acestor legi, precum și dificultăților de cercetare.
Pe lângă aplicarea legislației în domeniu, un rol deosebit de important în reducerea numărului victimelor pe șosea îl au campaniile de informare.
În acest context, în perioada 15-21 noiembrie, Industrie Mică Prahova SA și blogul Drumul în siguranță derulează campania „Eroii siguranței rutiere” ca parte a proiectului „Săptămâna siguranței rutiere” creat sub egida Fundației Brake, Marea Britanie. Proiectul „Săptămâna siguranței rutiere” are ca obiectiv principal promovarea deplasării responsabile, astfel încât aceste cifre să poată scădea semnificativ.
În cadrul acestei campanii, Industrie Mică Prahova SA reiterează inițiativa lansată în luna mai, cu prilejul Săptămânii mondiale ONU a siguranţei rutiere, privind amplasarea urgentă a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei și a relantisoarelor atât în zonele rezidențiale cât și în apropierea școlilor. Totodată retransmite şi propunerea în ceea ce privește îmbunătățirea iluminatului stradal mai ales în preajma trecerilor de pietoni.