JRC (Joint Research Centre) și Agenția responsabilă cu sistemul de navigație prin satelit (GSA) au lansat linii directoare pentru a se asigura că dispozitivele automate de apel 112 (eCall) îndeplinesc cerințele de compatibilitate și de performanță. Acest lucru va ajuta centrele de testare și producătorii să fie pregătiți pe deplin înainte de instalarea lor obligatorie în toate autoturismele și utilitarele noi de la sfârșitul lunii martie 2018.
În cazul unui accident grav, sistemul eCall formează automat 112 – numărul unic de urgență al Europei. Acest lucru poate accelera timpii de răspuns în caz de urgență și poate salva până la 2500 de vieți în întreaga Europă în fiecare an.
Mariya Gabriel, comisarul responsabil pentru economia digitală și societatea digitală, a declarat: ” eCall este un exemplu tangibil în ceea ce privește modul în care UE poate aduce beneficiile reale ale tehnologiei digitale cetățenilor săi, indiferent unde aceştia se află în UE. 112 – cu sistemul de navigație prin satelit și tehnologia GSM din UE, salvează vieți, făcând mai rapide răspunsurile apelurilor de urgență. ”
Liniile directoare urmează testelor intensive ale unităților de bord eCall de la cel mai cunoscut laborator de sisteme globale de navigație prin satelit (GNSS) al JRC din Italia, unde producătorii trimit dispozitivele lor de testare și feedback-ul preliminar.
Tibor Navracsics, Comisar pentru Educație, Cultură, Tineret și Sport, responsabil pentru Centrul Comun de Cercetare, a declarat: ” Orice legislație este la fel de bună ca și punerea în aplicare a acesteia. Implicarea UE în salvarea vieților prin mandarea eCall va funcționa numai dacă unitățile de la bord sunt potrivite pentru acest scop. Astfel, serviciul științific al Comisiei Europene a atras atenția industriei, evaluând dispozitivele lor și furnizând feedback producătorilor cu privire la modelele lor și centrelor de testare în privinţa procedurilor lor „.
Campania de testare a fost extinsă și la producătorii platformelor de testare eCall, care vor fi utilizate de centrele tehnice care aprobă aceste dispozitive pentru instalare. Cercetătorii JRC verifică conformitatea soluțiilor de testare cu Regulamentul UE.
Un dispozitiv eCall funcționează prin recepționarea semnalelor din sateliții Galileo și GPS din UE. Atunci când este montat pe un vehicul, eCall va contacta în mod automat serviciile de urgență în caz de accident grav, cu informații esențiale, cum ar fi tipul vehiculului, locul și ora accidentului și direcția de deplasare (cel mai important pe autostrăzi) chiar dacă şoferul este inconștient sau nu poate să efectueze un apel telefonic. Prin accelerarea timpului de răspuns la situații de urgență, tehnologia ar putea salva 2500 de vieți omenești în Europa în fiecare an.
Pe lângă faptul că reprezintă o importantă inovație în domeniul siguranței rutiere, introducerea sistemului eCall prin intermediul Regulamentului UE 2017/79 va oferi cea de-a doua cea mai mare piață pentru Galileo și alte sisteme de poziționare prin satelit, după serviciile de localizare care rulează pe smartphone-uri. Cooperând îndeaproape cu industria, oamenii de știință contribuie la asigurarea unei bune aplicări a regulamentului.
Elżbieta Bieńkowska, comisar pentru piața internă, industrie, spirit antreprenorial și IMM-uri, a declarat: ” Aflarea locației exacte a unui accident este crucială pentru salvarea vieților. Utilizarea propriul sistem de navigație prin satelit, Galileo, care funcționează de un an, va permite echipelor de intervenție în caz de urgență să localizeze accidentul cu mult mai mare precizie. Sistemul obligatoriu eCall este una dintre piesele de puzzle privind modul în care va arăta mobilitatea noastră în viitor: conducerea conectată și automatizată cu autovehicule cu emisii reduse și cu emisii zero. Odată cu lansarea sistemului eCall în aprilie 2018, facem un pas important pentru adoptarea sistemului Galileo pe piața automobilelor. ”
Testarea gratuită oferită producătorilor eCall
Campania inițială de testare a JRC este complet gratuită și voluntară. S-a dovedit populară până acum, mulți producători trimițând eșantioane din modulele lor eCall și 4 furnizori comerciali principali punând la dispoziția JRC echipamentul platformei lor de testare eCall.
Deoarece campania este în curs de desfășurare, producătorii sunt încurajați să profite de ocazia de a-și susține pregătirea pentru aprobarea de tip înainte de lansarea obligatorie anul viitor. Toate rezultatele vor fi păstrate confidențiale și vor fi acoperite de acorduri individuale de confidențialitate.
Oamenii de știință desfășoară teste în mai multe scenarii, inclusiv o evaluare a:
- Preciziei de poziționare a dispozitivelor, în condiții statice și dinamice;
- „Perioadei de pornire la rece pentru prima dată” – o măsură a duratei de timp de la pornirea dispozitivului, furnizând o citire exactă a locației sale;
- Cât de repede și cu câtă precizie dispozitivul poate restabili o conexiune cu GNSS după ce și-a pierdut semnalul;
- Cât de sensibilă este recepția receptoarelor la semnalele de satelit slabe în condiții dure.
Orientări pentru centrele tehnice
În efectuarea testelor, oamenii de știință au reușit să revizuiască cu atenție cerințele și procedurile de testare stabilite de regulament.
Acestea oferă o serie de recomandări pentru centrele de testare care vor fi responsabile pentru aprobarea dispozitivelor în viitor.
Carlo des Dorides, directorul executiv al GSA, a declarat: „Datorită unei cunoașteri aprofundate a pieței GNSS și sprijinului acordat întregii comunități de utilizatori, GSA a identificat necesitatea lanțului valoric al industriei eCall de a testa precizia noilor dispozitive și de a înțelege cum să profite de beneficiile programului Galileo. Numeroși jucători din industrie, de la chipset-uri la producătorii de sisteme de la bord și producătorii de mașini, s-au alăturat GSA și CCC în această inițiativă. Ei au apreciat pe deplin sprijinul oferit pentru îmbunătățirea produselor lor, care până în 2021 vor atinge vânzări cumulate de 13 milioane de unități, reprezentând aproximativ 90% din autoturismele nou vândute în Europa. Pe baza rezultatului acestei teste, publicăm acum aceste linii directoare pentru producători, o resursă care va facilita și accelera adoptarea sistemului Galileo în toate noile modele de autoturisme din Europa, contribuind la o reacție rapidă de urgență și, în cele din urmă, la salvarea vieților.“
Orientările urmăresc să ilustreze modul în care cerințele enunțate în regulamentul eCall ar putea fi traduse în practică într-o serie de scenarii de testare, recunoscând în același timp că mai multe configurații și aplicații alternative de testare pot fi conforme cu Regulamentul UE. Raportul include îndrumări privind:
- Calibrarea configurației de testare și configurarea corectă a simulatorului GNSS;
- Luarea în considerare a diferențelor în proiectarea dispozitivului, cum ar fi dacă dispozitivul de testare include sau nu un „amplificator de zgomot redus” pentru a amplifica semnalul;
- Acordarea unei atenții deosebite anumitor aspecte ale testului, cum ar fi îndeplinirea cerinței de Diluție la Punct de Precizie (PDOP) – o măsură a preciziei de poziționare din diferite geometrii de vizualizare a sateliților din spațiu.
Lista completă a recomandărilor este disponibilă în raportul disponibil pe site-ul GSA.
Generalităţi
În 2016, aproximativ 25.500 de persoane au fost ucise și se estimează că 135 000 de persoane au fost grav rănite pe drumurile din UE. În plus față de tragedia pierderilor de vieți omenești și a vătămărilor corporale, aceasta aduce, de asemenea, o povară economică considerabilă pentru societate în fiecare an.
Se estimează că sistemul eCall poate accelera timpii de răspuns în situații de urgență cu 40% în zonele urbane și cu 50% în mediul rural și poate reduce numărul accidentelor cu cel puțin 4%, iar numărul rănilor grave cu 6%.
La începutul acestui an, Agenția Europeană a Sistemelor de Navigare prin Satelit (GNSS) a lansat oficial o campanie de testare prin care invită producătorii eCall să testeze compatibilitatea dispozitivelor lor cu sistemul Galileo (GNSS al UE) și cu Serviciul European Geostaționar de Navigație (EGNOS). Producătorii dispozitivelor eCall au fost invitați să participe și să evalueze capacitatea dispozitivelor lor de a sprijini recepția și prelucrarea semnalelor Galileo și EGNOS.
Această inițiativă de testare a urmat publicării, la 17 ianuarie 2017, a Regulamentului delegat al Comisiei Europene (UE) 2017/79, care stipulează că toate tipurile de autoturisme noi (M1) și vehicule utilitare ușoare (N1) trebuie echipate cu sisteme eCall din 31 martie 2018.
Sursa : www.europa.eu