Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Realitatea virtuală şi educaţia rutieră

ROADPOL ROAD SAFETY DAYS 2021 – 16-23 SEPTEMBRIE

“Pe stradă, în siguranţă!”

Concluziile unui studiu privind utilitatea realităţii virtuale în predarea noţiunilor de siguranţă rutieră la elevi

Dintr-o perspectivă teoretică, teoria cognitivă aflată atât la baza multimedia cât şi a realităţii virtuale este constructivismul. Potrivit acestei teorii, cunoaşterea este construită şi nu transmisă pur şi simplu prin predare, deoarece fiecare persoană îşi crează propria reprezentare a lumii învăţând prin explorare activă, învăţatul fiind o activitate dialectică în care interacţionăm cu mediul social. Realitatea virtuală incorporează aceste idei prin explorarea non-lineară a conţinutului, oferirea de elemente care stimulează interesul celui care învaţă, interacţiunea, colaborarea cu alţi utilizatori prezenţi şi prin manipularea obiectelor din mediu. Toate aceste caracteristici pot fi găsite în aplicaţiile multimedia. Cu toate acestea, capacităţile realităţii virtuale se extind şi mai mult deoarece este posibil să prezentăm medii mult mai complexe şi mai realiste. În plus, utilizatorul este inclus în lumea virtuală având şansa de a interacţiona cu mediul virtual.

În concluzie, beneficiile utilizării realităţii virtuale în educaţia rutieră devin clare:

  • Educaţia trebuie făcută într-o manieră foarte aproape de condiţiile de trafic. Nici o altă formă de educare – convenţională sau nu, nu poate oferi elevilor suficiente elemente care să îi ajute la îmbunătăţirea coordonării informaţiilor din direcţii diferite, coordonarea percepţiei şi acţiunii. Un exemplu este antrenamentul piloţilor folosind simulatoare.
  • Este posibil să simulăm situaţii de trafic care sunt greu de replicat în realitate sau prea periculoase.
  • Contrar altor tehnici de predare, în realitatea virtuală elevii nu sunt limitaţi la experimente la persoana a treia în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice necesare în defavoarea celor la persoana I.
  • Nivelul de interacţiune ridicat cu lumea virtuală permite acestora posibilitatea de a testa abordări alternative ale traficului pentru a experimenta şi a învăţa din greşelile lor.
  • Profesorii pot fi prezenţi în lumea virtuală. Astfel, pot fi implementate diferite stiluri de predat.

Sursa:

Fokides E., Tsolakidis C. (2008). Virtual Reality in Education: A Theoretical Approach for Road Safety Training  to Students.  European  Journal of  Open  and Distance  Learning  (EURODL)

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter