Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Parlamentul European lansează un semnal de alarmă privind siguranța rutieră

Măsurile solide de siguranță rutieră, cum ar fi o limită de viteză de 30 km pe oră și toleranța zero față de conducerea sub influența alcoolului, reprezintă modalitatea de a ajunge la zero decese pe șoselele din UE până în 2050, spun deputații europeni.

Rezoluția privind siguranța rutieră a UE, adoptată la 6 octombrie 2021 cu 615 voturi pentru, 24 împotrivă și 48 de abțineri, arată că un număr de aproximativ 22 700 de persoane își pierd  viețile pe drumurile din UE în fiecare an, iar alte 120 000 sunt rănite grav. Progresele înregistrate în ceea ce privește reducerea ratelor mortalității au stagnat în ultimii ani, iar UE nu și-a atins obiectivul autoimpus de a înjumătăți numărul deceselor rutiere între 2010 și 2020  (în această perioadă numărul deceselor rutiere a scăzut cu 36%).

Conform celor mai recente cifre, cele mai sigure drumuri rămân cele din Suedia (18 decese la  un milion de locuitori). România, cu un nivel de 85 la 1 milion de locuitori a raportat cea mai  mare rată a mortalității în 2020.Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Limita de viteză în condiții de siguranță

Viteza este un factor-cheie în aproximativ 30% din accidentele rutiere cu pierderi de vieți omenești, notează deputații europeni. Comisia ar trebui să recomande modalități de aplicare a  limitelor de viteză sigure, îndeamnă aceștia, cum ar fi o viteză maximă de 30 km pe oră în zonele rezidențiale și în zonele în care există un număr mare de bicicliști și pietoni. Pentru a promova în continuare utilizarea în condiții de siguranță a drumurilor, aceștia insistă, de asemenea, asupra unei limite de toleranță zero la conducerea sub influența alcoolului, subliniind că alcoolul este implicat în aproximativ 25% din totalul accidentelor rutiere cu  consecințe mortale.

Stimulente de siguranță

Deputații solicită Comisiei să ia în considerare includerea unui „mod de siguranță pentru conducere” în dispozitivele mobile și electronice ale șoferilor, pentru a limita distragerea atenției în timpul conducerii. Ar trebui să existe stimulente fiscale și sisteme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea vehiculelor cu cele mai înalte standarde de siguranță, adaugă deputații europeni.

O infrastructură mai bună și o mai bună coordonare

Deputații doresc mai multe investiții  în infrastructură care să asigure siguranța rutieră, concentrându-se pe zonele cu cel mai mare număr de accidente. Aceștia solicită statelor membre să creeze fonduri naționale de  siguranță rutieră care să canalizeze sumele primite din  amenzile de circulație rutieră în proiecte de siguranță rutieră. Pentru a pune în aplicare în mod corespunzător următorii pași din politica UE privind siguranța rutieră, deputații solicită Comisiei să înființeze o agenție europeană de transport rutier pentru a sprijini transportul rutier durabil, sigur și inteligent.

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter