Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Infrastructura și siguranța rutieră

Potrivit unui studiu elaborat în septembrie 2020 de Routes de France împreună cu alte asociaţii europene de sector, întreţinerea şi reabilitarea infrastructurii trebuie abordate cu mai multă seriozitate deoarece infrastructura este esenţială în mobilitatea de zi cu zi. În acest sens, sunt necesare niveluri mai ridicate de investiţii publice. De asemenea trebuie inventat un nou model de alocare a fondurilor pe principiul „utilizatorul plăteşte” sau „poluatorul plăteşte.” Unele ţări folosesc deja acest sistem („utilizatorul plăteşte”) aplicat în taxele urbane şi eco-taxe.

Sistemele de management al bunurilor presupun colectarea a tipuri diferite de date, dintre care nu toate se află la dispoziția autorităților de transport. Pe de altă parte, sistemele de managment al bunurilor furnizează informații către niveluri diferite și părți ale administrației (management și factori de decizie) unde acestea pot fi combinate cu date din alte sisteme. Aceasta indică faptul că atât în ceea ce privește datele furnizate cât și cele rezultate, calitatea este fundamentală. În consecință, trebuie aplicate proceduri de control corespunzătoare. În mod tipic, un sistem de managment al bunurilor utilizat de o administrație a drumurilor va avea nevoie de următoarele date :

  • Definiția rețelei
  • Definiția bunurilor existente pe această rețea (ex: poduri, pavaje)
  • Locația bunurilor din rețea
  • Starea în care se află aceste bunuri
  • Gradul de uzură (ex: fluxurile de trafic)
  • Politicile și standardele (standarde de mentenanță, măsurători ale performanței)
  • Informații privind bugetul (împărțite pe tipuri de bunuri și nivelul programului).

Autoritățile rutiere sunt principalii jucători în procesul de îmbunătățire a siguranței rutiere

Autoritățile rutiere sunt responsabile de siguranța infrastructurii rutiere și, în consecință, reprezintă jucători-cheie în ceea ce privește îmbunătățirea aspectelor inginerești ale siguranței rutiere, împreună cu producătorii de vehicule. Aceștia împart responsabilitatea privind siguranța rutieră în ansamblu atât cu utilizatorii drumului dar și cu autoritățile responsabile cu domeniul educației rutiere și aplicabilitatea regulilor. Autoritățile rutiere trebuie să recunoască faptul că mai sunt încă multe accidente rutiere care pot fi prevenite, sau care pot fi soldate cu mai puține victime prin oferirea unei infrastructuri mai sigure.

Condițiile de drum contribuie la 53% din totalul deceselor pe șosele și 38% din totalul rănirilor în Statele Unite. Condițiile de drum pot fi principala cauză a deceselor pe șosele, înaintea vitezei, alcoolului sau absenței centurii de siguranță (Miller și Zaloshnja, 2009). Un studiu efectuat în Suedia (Stingson, Krafft și Tingvall, 2008) a dezvoltat un model pentru identificarea sistematică a principalelor cauze ale accidentelor fatale (drumul, mașina sau utilizatorul drumului). Rezultatele înregistrate ca urmare a analizei a 230 de accidente au arătat că, dintre cele trei cauze analizate, cel mai des întâlnită este cea legată de infrastructură. Există oportunități substanțiale, programe și unelte în scopul îmbunătățirii infrastructurii rutiere. Nu există un standard „bun la toate” pentru programele de siguranță rutieră. Cele mai bune programe de siguranță rutieră depind de circumstanțele din fiecare țară. Cu toate acestea, este important să comparăm rezultatele, deoarece acestea sunt necesare îmbunătățirii siguranței rutiere. Potrivit Hill și Starrs (2011), 600 de vieți pot salvate în fiecare an prin implementarea standardelor minime de siguranță pe rețeaua de șosele a Marii Britanii. De asemenea, între anii 1980 și 2000, în Suedia, Olanda și în Regatul Unit, tratamentele privind infrastructura împreună cu măsurile de management al vitezei au redus numărul deceselor în cazul utilizatorilor vulnerabili cu aproximativ o treime (Fundația FIA, 2010).

Sursa : International Transport Forum – Road Infrastructure Safety Management

Foto: Bing

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter