Siguranța rutieră

Campanii Industrie Mică Prahova SA

Campaniile de siguranță rutieră

Campaniile de siguranță rutieră ca măsură izolată nu au în general un efect considerabil asupra siguranței rutiere. Totuși, campaniile sunt extrem de importante ca sprijin pentru alte măsuri, cum ar fi legislația și punerea sa în aplicare. În general, campaniile au ca scop explicarea noii legislații, informarea cu privire la o anumită problemă de siguranță rutieră și justificarea necesității anumitor măsuri. Unele măsuri vizează în mod direct modificarea comportamentului (de exemplu, respectarea limitelor de viteză, folosirea centurilor de siguranță, semnalizarea cu lumini a bicicletei, etc). Este important ca mesajul să fie scurt, clar și fără ambiguități. În plus, este important ca o campanie să folosească diferite medii, de exemplu panouri publicitare, radio, televiziune, pliante, etc. și să fie repetată de mai multe ori.

Cea mai bună practică

Vorbește deschis! din Norvegia

Despre ce este vorba? Grupul țintă al proiectului Vorbește deschis! este reprezentat de tinerii între 16-19 ani care călătoresc ca pasageri ai autovehiculelor seara, noaptea și la sfârșitul săptămânii. Vorbește deschis! încurajează tinerii să vorbească deschis în cazul în care conducătorul auto nu conduce cu prudență, de exemplu depășește limitele de viteză sau este sub influența alcoolului. Adesea, tinerii se tem să vorbească deschis din cauza presiunii anturajului. Informațiile și mesajele sunt diseminate prin vizite în școli, prin birouri de informare la punctele de control, prin filme și tricouri. Punerea în aplicare vine în completarea activităților de comunicare. Scopul urmărit este încurajarea tinerilor cu o atitudine pozitivă să vorbească deschis, dar și controlarea și sancționarea celor care nu sunt influențați de către campanie. Controalele sunt realizate în puncte de control vizibile de către polițiști în uniformă.

Care sunt factorii implicați? Campania a fost inițiată de către Direcția Drumurilor din Norvegia.

Cât este de eficientă și care sunt costurile implicate de această practică? Raportul beneficii-costuri a variat între 1,9 (când s-au inclus costurile de dezvoltare și s-a luat în considerare limita inferioară a intervalului de încredere pentru efectul asupra siguranței) și 16,9 (când costurile de dezvoltare au fost excluse și s-a luat în considerare cea mai bună estimare a efectului).

Sursa: www.ec.europa.eu

Foto: www.office.microsoft.com

 

Industrie Mică Prahova SA

producție și montaj toate tipurile de indicatoare rutiere; aplicare de marcaje orizontale pe drumuri publice

Newsletter